Vamos a la playa! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Rouvroye - WaarBenJij.nu Vamos a la playa! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Daniëlle Rouvroye - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa!

Door: daniellerouvroye

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

05 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Holaaaaaaa,

Ik kreeg wederom meerdere verzoeken om weer een verslagje te typen, maar ik moet zeggen dat ik niet veel te vertellen heb buiten de gebruikelijke dingen. Ik heb wel goed nieuws: ik ben ingeloot bij NHTV dus ik begin in September met de opleiding management toerisme in Breda.

Ik kan eindelijk mededelen dat mijn Spaans vooruitgang boekt. Ik kan inmiddels dingen bestellen en begrijp redelijk wat mensen bedoelen, mits ze zeer langzaam praten. Spanjaarden hebben nog wel eens de neiging om zo snel te ratelen dat ik nog bezig ben het eerste woord te vertalen, maar zij al ver klaar zijn met de hele zin. Ik had het idee dat ik met puur 3 uur grammatica per dag niet genoeg leerde. Ik snap de grammatica wel, alleen mijn vocabulaire was veel te klein. Ik heb gevraagd om conversatie lessen. Dit was totaal geen probleem en werd meteen ingevoerd. In plaats van 3 uur grammatica, krijg ik nu 2 uur grammatica en 1 uur conversatie les. Vorige week heb ik 5 uurtjes conversatie les gehad, en ik had echt het idee dat ik veel geleerd had. Verder studeer ik zelf ook wel (veel) thuis. Probeer zoveel mogelijk woorden die ik niet snap op te schrijven en op te zoeken. Anders leer ik het nooit. Dus iedereen kan zn mening bijstellen: ik ga niet alléén maar op stap hoor!!! (Thuis studeren, misschien begint het na al die jaren dan toch te komen haha).

Inmiddels heb ik geen prive les meer, maar heb ik les met een jongen uit China: Yu. Kan verder niet echt met hem praten, aangezien hij 10 woorden engels spreekt. Er zijn veel aziatische studenten in Salamanca die hier komen om Spaans te leren, wat ik best vreemd vind omdat je zou zeggen dat je eerder Engels zou leren. Het valt me op dat die mensen zo’n ander leven hebben dan Europeanen en andere westerse culturen. Ze gaan nooit op stap, ze gaan nooit naar buiten, zitten de hele dag thuis en computeren veel. Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen, maar moet zeggen dat ik er pas één gezien heb die wél iets anders doet.

Afgelopen weekend ben ik met 3 vriendinnen/huisgenoten naar Malaga gegaan. We waren wel even toe aan een andere omgeving dan Calle Pinzones 10 en Salamanca in het algemeen. We hadden ook het gevoel dat de rest van de huisgenoten even toe was aan een time-out. Afgelopen weekend was het dan ook zeer rustig in Calle Pinzones: wij waren weg, 2 meisjes zijn naar huis en 1 meisje was een weekendje terug naar huis.

Vrijdag rond een uur of 1 hebben we de trein gepakt naar Valladolid. Vanaf daar moesten we met de taxi naar het vliegveld. Het vliegveld is het kleinste vliegveld dat ik ooit heb gezien. We mochten zelfs niet door de douane voordat iedereen zijn bagage had ingeleverd. Het was ongeveer 1 uur en 10 minuten vliegen, en vanaf het vliegveld in Malaga was het nog 20 minuten met de bus. De bushalte was recht voor de uitgang en de bus stopte zo’n 500 meter van ons hostel. Ideaal geregeld dus. Ik was heel benieuwd naar het hostel, want ik had voorheen nog nooit in een hostel geslapen. Moet zeggen dat ik mijn interesses wel heb vergroot sinds ik weg ben uit het conservatieve Mestreech, want ik had nooit gedacht dat ik ooit in een hostel zou slapen, omdat ik daar best rare ideeen over had. We kwamen aan in het hostel en we waren allemaal zeer verrast over de goede staat van het hostel. De eerste en 3e nacht hadden we een kamer met zijn vieren. Het was een kleine kamer met 2 stapelbedden, een geheel nieuwe keuken en lockers onder het bed. Het leek wel een hotel.

De tweede nacht sliepen we in een ‘’mixed dorm’’ voor 6 personen. We waren allemaal wel benieuwd hoe dit ging zijn. Ook deze kamer was weer top. Grote kamer, met 2 franse balkons en openslaande deuren, 3 stapelbedden, grote lockers onder het bed en weer een hele nieuwe keuken. Ik was de eerste die de kamer binnenstapte, gevolgd door de rest. Onze kamer genoot, een jongen rond de 25, was in de kamer en keek ons een beetje vreemd aan en zei vervolgens: oh, dus nu wordt deze kamer gedomineerd door meisjes? Beetje vreemde binnenkomer. ’s Avonds kwam de tweede jongen aan. Deze was een stuk aardiger. Moet zeggen dat we eigenlijk niet veel hebben gezegd tegen elkaar, maar het viel ons allemaal reuze mee om een kamer te delen. Ben er bijna zeker van dat ik dat in de toekomst nog wel een keer ga doen.

Malaga zelf vind ik niet echt een geweldige stad. ALLEEN MAAR NEDERLANDERS!!!!!!!!! Kwam zelfs een Nederlander tegen in de bus, die weer mensen kende die ik ook ken. Kleine wereld.
De eerste avond hebben we onze spullen gedropt en zijn we richting centrum gelopen. Ofja, centrum, we zaten midden in het centrum: 5 minuten lopen naar de hoofdstraat. De locatie van het hostel was echt top. We zijn naar een italiaans restaurant gegaan. We waren allemaal zo blij dat we een fatsoenlijk bord italiaans eten voor onze neus hadden. We waren sowieso blij dat het iets anders was dan tapas, en dat het gewoon een groot bord met eten was in plaats van kleine hapjes. Daarna zijn we opstap gegaan.

Zaterdag zijn we met z’n 3e naar het strand geweest. Flo is een brit, dus een ginger, dus die kan niet zo goed tegen de zon en ging toeristische dingen doen. Ook het strand was kortbij. In een woord: genieten!! Me gusta la playa!! Het was zo fijn om eindelijk even aan het strand te liggen met de mogelijkheid om het water in te duiken. Heb het even uitgeprobeerd, maar het was toch behoorlijk fris. Na de eerste strand dag waren we allemaal zo rood als ee kreeft. Ik verbrand nauwelijks, en het was al lang niet meer voorgekomen, maar 3 dagen later ben ik nog steeds een kreeft. ’s Avonds hebben we in de haven gegeten en daarna zijn we eigenlijk meteen als een blok in slaap gevallen.

Zondag zijn we met z’n drieeen naar het strand gegaan. Dit keer hadden we stoeltjes en parasollen gehuurd. Flo was dit keer wel meegekomen, volledig in het lang gekleed en verstopt onder de parasol. Dit keer was Joyce toeristische dingen gaan doen, en is later gekomen. Heb maar geprobeerd zoveel mogelijk onder de parasol te liggen, maar volgens mij had het niet zoveel effect haha. ’s Avonds zijn we naar een dorpje verderop gegaan. Taylor had hier een zomer gestudeerd en zei dat ze wel wat leuke plekjes wist. Het was veel minder toeristisch en zag er veel mooier uit. We hadden een schattig restaurantje aan het water uitgezocht. Ik was dolgelukkig dat ik eindelijk frieten kreeg bij mijn eten. Best een teleurstelling toen bleek dat het geraspte gefrituurde aardappels waren. Ik begin het frietje speciaal langzaam wel te missen :). Nadat we gegeten hadden zijn we nog een rondje gaan lopen, hebben we een ijsje gehaald en op het strand opgegeten.

Maandag hebben we een rondje stad gedaan en ergens gelunched en toen weer richting het vliegveld gegaan voor de terugreis naar Salamanca.
Toen we aankwamen op Pinzones was iedereen blij ons te zien. En wij waren blij om hen weer te zien. Zo’n weekendje weg kan best eens goed doen. Uiteindelijk zijn we met een groepje opstap gegaan om te vieren dat we weer terug zijn haha. We hebben ook een aantal nieuwe huisgenoten op de 1e en 2e verdieping. Heb er pas 2 gezien, die wel oke zijn geloof ik. Inmiddels zijn mijn 2 buurmeisjes vertrokken en ben ik de enige die aan de rechterkant van de 5e verdieping woont. Beetje ongezellig, maar ik heb begrepen dat ik een nieuwe buurman/vrouw krijg.

Ik heb inmiddels ook mijn ticket naar Barcelona geboekt: 24 juni begint avontuur nummer 2.
Ik heb besloten iets meer te gaan reizen, mocht het allemaal uitkomen. Ik wil heel graag een paar dagen naar San sebiastan om Noord-Spanje te zien en een paar dagen naar een surfkampje te gaan. Heel veel mensen hebben dit al gedaan en vertelden me dat het echt heel mooi en leuk is. Dusssss als iemand zich verveeld;).... Verder wil ik ook nog een weekendje Madrid doen.

Dit was het wel weer geloof ik van de afgelopen weken.. Vanavond gaan we weer met z’n allen koken: family dinner. Was de vorige keer heel gezellig én lekker! Ik moet zeggen dat mijn kook skills beter worden! Ik heb zelfs ZELF tomaten soep gemaakt, en het was nog lekker ook. Alleen zoveel werk.... dus mocht iemand me een pakketje met hagelslag, tomatensoep en kaas willen sturen, het is altijd welkom hahaha. Ohja, mijn achterburen hebben allemaal een Spaanse vlag op het balkon gehangen voor het EK, dus een Nederlandse vlag is ook welkom. We weten natuurlijk allemaal dat NEDERLAND wereld kampioen had moeten worden!

Adios xxx

  • 05 Juni 2012 - 17:20

    Lori:

    Once again a great story... you have a talent for making us all jealous and wishing we doing what you are doing. You have changed!

  • 06 Juni 2012 - 17:53

    Nadine:

    Daaaan! Wat een leuk verhaal :) !!! Je hebt het echt goed na je zin he :D.. En surf lessen? Echt te gek ik wil wel met je mee doen :P Veel plezier nog en geniet van 2/3 weken van je 1ste avontuur! Kan ik je trouwens appen? xxx Nadine

  • 07 Juni 2012 - 17:13

    Joke:

    zo langzamerhand zie je veel van Spanje
    en wil ander eten, tomatensoep kan je ook vrij eenvoudig zelf maken: fruit een uitje en een kilo ontvelde tomaten [die ontvel je makkelijk nadat je er in een kom kokend water overheen hebt gegoten, pas op de vingers] doe er water bij, 2 kopjes en 2 bouillonblokjes en wat peper en goed roeren, 10 minuten pruttelen.eventueel water toevoegen. Intussen van gekruid gehakt balletjes rollen en braden. die voeg je toe en klaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Salamanca

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2012

Mi ultimo semana en Salamanca!

13 Juli 2012

Vamos a Barcelona!

18 Juni 2012

Madrid, Zamora etc..

05 Juni 2012

Vamos a la playa!

22 Mei 2012

Cultura, fiësta y estudiar
Daniëlle

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 8663

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 20 Juli 2015

Barcelona 2015

05 Mei 2012 - 30 November -0001

Salamanca

Landen bezocht: