Bienvenida a Barcelona! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Daniëlle Rouvroye - WaarBenJij.nu Bienvenida a Barcelona! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Daniëlle Rouvroye - WaarBenJij.nu

Bienvenida a Barcelona!

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

02 Februari 2015 | Spanje, Salamanca

Hola a todos!

Omdat een aantal mensen gevraagd hadden of ik niet weer een reisblog kon bijhouden heb ik besloten om dat toch maar te doen!

Afgelopen zaterdag ben ik vanuit Brussel naar Barcelona vertrokken om hier 6 maanden stage te gaan lopen bij Iberia Sports, een tour operator dat reizen organiseert die gebaseerd zijn op sport (toernooien, trainingskampen, end of the season trips en school tours). Met teveel kilo's (jaja, je zou zeggen dat ik het na al die reizen wel geleerd had, maar alsnog dingen uit mn koffer moeten halen) en na de nodige stress omdat alles zo last-minute geregeld was, ging het dan eindelijk beginnen.

Glenn heeft me naar Brussel gebracht waar ik al bijna mn vliegtuig had gemist, haha. Het uurtje op het vliegveld was voorbij gevlogen, en toen ik naar de douane liep kwam ik erachter dat de gate al dicht zou gaan op het moment dat ik nog door de douane etc. heen moest. Na een gehaast afscheid ben ik naar beneden gerend. Laat het vliegveld van brussel nu nent iets groter zijn dan de gemiddelde Ryanair vliegvelden, dus na 25 trappen en gangen was ik eindelijk bij de douane. Daar netjes in de korte rij gaan staan. Maar eenmala daar aangekomen werd er constant voorgekropen door mensen die in de duty free afdeling werken, waardoor ik steeds achteraan moest aanschuiven. Eindelijk aan de beurt moest ik NOG langer wachten: ik moest 3x door de poort, mn koffer 2x opnieuw en mn tas 3x opnieuw. Geen flauw idee waarom overigens. Maargoed, nadat ik ongeveer het kookpunt qua stresslevel had bereikt en door de douane heen was ben ik naar de gate gevlogen waar iedereen nog braaf in de rij stond (gelukkig!). Na n uur in de rij te hebben gestaan riepen ze om dat we een uur vertraging hadden wegens een technisch mankement. Toen we eindelijk mochten gaan zitten kon ik eindelijk wat relaxen. Helaas werd ik na n kwartier in de lucht doodziek: flauwvallen en overgeven.. Heel fijn als ej alleen moet reizen..

Maargoed, eenmaal aangekomen in mijn appartement ben ik meteen in bed gaan liggen en ben er vanochtend pas uitgekomen voor mijn eerste stage dag. Ik woon midden in het centrum (in Gotico, tussen de ramblas en de zee in voor de kenners), in een gigantisch huis met een eigen balkon, een héle grote woonkamer, eetkamer, moderne keuken en badkamer. Oja, en we hebben een tuin!! OHJA EN EEN WALK-IN-CLOSET!!! Juist, beter kan niet. Ik woon samen met 3 anderen, een man uit Israel (hij is soort van de huisbaas), een vrouw uit Portugal van 37 en een meisje uit Spanje van 26. Allemaal super aardig. De middelste had zelfs een taart voor me gebakken, maar die kon ik helaas niet eten omdat ik zo ziek was :( Goede binnenkomer haha..

Vandaag begonnen met stage! Het bedrijf ligt letterlijk op 5 minuten loop afstand van mijn huis, ideaal dus. Het bedrijf zit in hetzelfde gebouw als het moederbedrijf zeg maar, maar wij zitten in een andere ruimte. Werken hele aaridge mensen! Vandaag al veel mogen doen en veel indrukken gehad. Ik werk normaal gesproken van 10.00-18.30, uitzonderingen daargelaten. Prima tijd! Moet wel even wennen aan de kantoor tijden :) Maar na de eerste week zal dat allemaal wel komen! De eerste indruk was in ieder geval meer dan goed!

Verder heb ik nog niet echt iets te melden, aangezien ik nog neit echt buiten ben geweest. Later meer :)

Adiós guapos!


  • 02 Februari 2015 - 21:37

    L.mees:

    Sounds like a rocky, but good start to what we Will be a valuable experience. Looking forward to reading about your adventures...xx

  • 02 Februari 2015 - 22:03

    Chantie:

    Aaaaah jaaaaa Ik zou er ook ziek van zijn als je clubje van Vitesse verliest ;) ghehe nee grapje. Wel n vervelende reis zeg. Leuk dat je weer n blog bij houdt. Die werktijden zijn idd niet verkeerd :). Veel succes en plezier daar iig! Xx

  • 03 Februari 2015 - 11:26

    Astrid Rouvroye:

    Dag nichtje. Zo ken ik je weer. Eerst de rijstebrei en dan .....luilekkerland.
    Succes! (goed idee om weer een blog bij te houden)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Barcelona 2015

Stage in Barca!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2015

Bienvenida a Barcelona!
Daniëlle

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 1106
Totaal aantal bezoekers 8672

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 20 Juli 2015

Barcelona 2015

05 Mei 2012 - 30 November -0001

Salamanca

Landen bezocht: